Tarih: Date
TED Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı olarak, TED Ankara Koleji Ortaokulu matematik öğretmenleriyle seminer döneminde okul ve üniversite işbirliği kapsamında buluştuk.
İki günlük bir süreç olan bu seminerin amacı teorik ve uygulama alanlarını birleştirerek matematik öğretimi açısından paylaşımlarda bulunmaktı. Bu kapsamda, öğretmenlerimize; bölümümüz akademisyenlerinden Dr. Öğretim Üyesi Elçin Emre Akdoğan “Öğrenci düşünmelerinin farkında olma” başlığı altında, “Öğrenme nedir?”, “Matematiksel öğrenme süreçleri”, “Öğrencilerin düşünmelerinin öğretime yansıtılması” ve “Öğretim senaryoları” konuları ile ilgili bir sunum yaptı. Bu çalışmaya ek olarak, araştırma görevlimiz Gözde Can “Kavram Yanılgıları” konulu sunumunu gerçekleştirdi.
Öğleden sonraki çalışmalarımız, Bölüm Başkanımız Dr. Öğretim Üyesi Zerrin Toker’in “Temel matematiksel beceriler” başlığı altında, “Becerilerin tanımlanması, sınıflandırılması ve geliştirilmesi” konuları hakkında verdiği seminerle devam etti. Arkasından, becerilerin geliştirilmesine yönelik uygulamalı etkinlikler yapıldı.
İkinci gün programımız, bölümümüz akademisyenlerinden Dr. Öğretim Üyesi Çiğdem Alkaş Ulusoy’un, öğretmenlerimizle gerçekleştirdiği matematiksel modelleme etkinliği uygulaması ile başladı. Dr. Ulusoy, yapılan etkinliğin ardından “Matematiksel modelleme nedir?”, “Matematiksel modellemenin öğretim sürecine katkısı nedir?”, “Matematiksel modelleme uygulamalarına örnekler” başlıklarında bir seminer verdi. Daha sonra, araştırma görevlimiz Gizem Güzeller “Etkinlik tasarım süreci” konulu sunumunu gerçekleştirdi.
Öğleden sonra, etkinlik tasarımı ve ders planı hazırlama süreci ile ilgili öğretmenlerimize uygulamalı örnekler sunularak bir çalıştay gerçekleştirildi.