Ana içeriğe atla

Sunu: Dr. Elçin Emre Akdoğan

TED ÜNİVERSİTESİ

Eğitim Fakültesi

"Lise Öğrencisinin Yansıma Dönüşümü Hakkındaki Matematiksel Söylemlerinin Öğretim Bağlamında Gelişimi

Dr. Elçin Emre Akdoğan

Tarih: 15 Mart 2019, Cuma

Zaman: 13:00 - 13:30

Yer: F123

Özet: Bu araştırmanın amacı, bir lise öğrencisinin yansıma dönüşümü ile ilgili matematiksel söylemlerinin gelişimini ve söylem gelişiminin öğretimle olan ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri, sınıf gözlemleri ve öğretmen ve öğrenciyle yapılan görev temelli görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, katılımcıların sözcük kullanımı, görsel aracıları, rutinleri ve tasdik edilmiş anlatıları matematiksel bilişe iletişimsel yaklaşım teorisine göre analiz edilmiştir. Sonuç olarak, öğretim esnasında öğretmenin söylemlerinin cebirsel, formal ve nesneleştirilmiş seviyede olduğu ve öğrencinin yansımayı geometrik olarak kavramasından farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğretimin öğrencinin söylemlerini bazı yönlerden etkilediği tespit edilmesine rağmen, öğretmenin söylemlerinin öğrencinin yansımayı cebirsel bir fonksiyon olarak kavramasına geçişine yardımcı olamadığı görülmüştür. 

Tarih: